Ukrainian Armenian Azerbaijani Basque Belarusian Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Galician Georgian German Greek Haitian Creole Hebrew Hindi Hungarian Indonesian Irish Italian Japanese Latvian Lithuanian Macedonian Malay Maltese Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swahili Swedish Thai Turkish Vietnamese Welsh Yiddish

Київській міській станції швидкої медичної допомоги виповнюється 110 років. 
це один із найстаріших медичних закладів міста, а за своєю специфікою роботи  –  завданням,
організаційно-функціональною структурою, методами і методиками надання екстреної
медичної допомоги на догоспітальному етапі – перший заклад на Україні та в числі першого
десятка подібних закладів в Європі.

 

 

Зародження швидкої медичної допомоги в м. Києві можна віднести до 1881 року, коли за ініціативою Товариства Київських лікарів був організований «Гурток лікарів з метою лікарських чергувань», який 6 лютого (за старим стилем) цього ж року відкрився при міській управі на вул. Хрещатик пункт нічних чергувань, в яких на добровільних засадах приймали участь 19 лікарів (1882 р. – 21; 1883р.  –  29).

Діяльність пункту носила, в основному, філантропічний характер. Допомога при нещасних випадках і травмах подавалась безкоштовно, а виїзди додому оплачувались. Кількість звертань у пункт нічних чергувань із року в рік збільшувалась. Невдовзі він був неспроможний задовольнити зростаючу потребу киян в терміновій допомозі. Мало місце і те, що деякі лікарі відмовлялися від неприбуткових викликів, а інші звільнялися з роботи.

До Другої світової війни на території Польщі потребу медицини забезпечували 27 літаків, які розташовувалися на військових базах. У 1955 році приймається рішення щодо відновлення воєводської авіаційної медичної служби на базах військової авіації. Рішення визнано хибним, оскільки організація цивільної служби санітарної авіації дає право здійснювати страхування всіх задіяних під час польоту, у тому числі й хворого. У військових це зробити не можливо: там інші правила фінансового відшкодування. Рішення скасували на користь цивільної авіації.

З 1955 по 1990 роки санітарна авіаційна служба існувала як окремий структурний підрозділ, основною функцією якого було транспортування хворих або постраждалих. З початку 90-х років служба почала реформуватися до сучасного стану, вирішується питання фінансування ремонтної бази.  2000-го року організовано центральний пункт управління при МОЗ Польщі. Змінено фінансування, держава надає кошти на утримання санітарної авіаційної служби та видатки на надання екстреної медичної допомоги. Надання екстреної медичної допомоги встановлювався з розрахунку 2 тис. € на одну годину польоту. Ці витрати страхові фонди не покривають.

 

Кабінет міністрів України виділив на забезпечення швидкої медичної допомоги 2 000 млн. грн. за бюджетною програмою КПКВ 2301380 «Розвиток  служби екстреної медичної допомоги (придбання медичного автотранспорту) у  Вінницькій,  Дніпропетровській,  Донецькій  областях  та м. Києві».  Міністерство охорони здоров’я закупило безпрецедентну за всі роки незалежності кількість спеціальних автомобілів медичної допомоги: 216 автомобілів для екстреної швидкої медичної допомоги на базі «Пежо Бокстер» (тип В) та  70 реанімобілів  на базі «Форд  транзит» (тип С).  Усі закуплені автомобілі повністю відповідають умовам національного стандарту України ДС т У 7032:2009 «Колісні транспортні засоби. Автомобілі швидкої медичної допомоги та їхнє устаткування. технічні вимоги та методи випробування».


logo on blue
ТОВ "Професійні видання Східна Європа" Екстрена медицина: від науки до практики
emergency.in.ua © 2012 - 2017. Всі права захищені
Яндекс.Метрика
vk
facebook

 

Joomla inotur