Ukrainian Armenian Azerbaijani Basque Belarusian Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Galician Georgian German Greek Haitian Creole Hebrew Hindi Hungarian Indonesian Irish Italian Japanese Latvian Lithuanian Macedonian Malay Maltese Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swahili Swedish Thai Turkish Vietnamese Welsh Yiddish

До Другої світової війни на території Польщі потребу медицини забезпечували 27 літаків, які розташовувалися на військових базах. У 1955 році приймається рішення щодо відновлення воєводської авіаційної медичної служби на базах військової авіації. Рішення визнано хибним, оскільки організація цивільної служби санітарної авіації дає право здійснювати страхування всіх задіяних під час польоту, у тому числі й хворого. У військових це зробити не можливо: там інші правила фінансового відшкодування. Рішення скасували на користь цивільної авіації.

З 1955 по 1990 роки санітарна авіаційна служба існувала як окремий структурний підрозділ, основною функцією якого було транспортування хворих або постраждалих. З початку 90-х років служба почала реформуватися до сучасного стану, вирішується питання фінансування ремонтної бази.  2000-го року організовано центральний пункт управління при МОЗ Польщі. Змінено фінансування, держава надає кошти на утримання санітарної авіаційної служби та видатки на надання екстреної медичної допомоги. Надання екстреної медичної допомоги встановлювався з розрахунку 2 тис. € на одну годину польоту. Ці витрати страхові фонди не покривають.

Міжлікарняні перевезення фінансуються лікарнями. Постійний тариф –  400 € за 100 км. До реформи період отримання дозволу на виліт складав 2-4 години, зараз це становить 3-4 хвилини.

У Польщі вся територія країни рівномірно вкрита місцями базування санітарних вертольотів з визначенням зон їх відповідальності. Диспетчерська служба центру санітарної авіації м.Варшава веде цілодобовий контроль за всіма вертольотами на території країни. Так, 30 серпня 2012 року о 12.10 год. під під час нашого візиту в повітрі знаходилось 8 вертольотів. Шість з них - з метою надання екстреної допомоги, два - для транспортування хворих до лікувальних закладів. Усі вони в режимі реального часу знаходяться на екрані в диспетчера центру.

У штаті санітарної авіації МОЗ Польщі знаходиться 23 вертольоти, 17 із них розміщені в містах воєводств, 6 – у резерві. На балансі центру є 2 реактивні санітарні літаки, які призначені для транспортування хворих та постраждалих з-за кордону або по території країни, коли відстань транспортування перевищує 200 км.

Міністром охорони здоров’я Польщі 12 грудня 2005 року затверджено статут незалежного громадського закладу охорони здоров’я «Повітряна швидка медична допомога». Наказом Міністра охорони здоров’я регламентовано: хто викликає, перелік підстав та показань до застосування санітарної авіації, обов’язки сторін при взаємовідносинах. Рішення про виліт вертольота на екстрений випадок приймає диспетчер Центру санітарної авіації. Виклик до нього може надійти від лікаря швидкої медичної допомоги, від офіцера-пожежного, від керівника воєводського кризового центру. Для перевезення хворого між лікарнями виклик має надійти від керівництва лікарні, яке обгрунтовує показання для застосування санітарної авіації. Переведення хворих бувають екстрені і планові.

Вузькі місця для застосування санітарної авіації: метеоумови; наявність посадкових майданчиків. У Польщі 207 посадкових майданчиків. Майданчиками обладнані всі лікарні, які мають у своєму складі відділення невідкладної медичної допомоги. На вимогу Евросоюзу здійснюється заміна МІ-2 на Єврокоптери ЄС-135, що Польща зараз і проводить.

Навчання та тренування пілотів, лікарів, помічників лікарів та диспетчерів проводиться в центрі санітарної авіації на спеціально збудованому тренажері, що відтворює реальну ситуацію польоту над територією Польші в зменшеному маштабі 1:200 а.т. з урахуванням зміни погодних умов. Це тренування проводить інженер-інструктор.

У разі приземлення вертольота в необлаштованих місцях, особливо в нічний період, на пожежних покладено функцію штучного освітлення території та застосування заходів безпеки. Протягом 2009 року здійснено 5904 вильоти, у 2010 році – 6696 вильотів, у 2011 році – 8833 вильоти. За поточний 2012 рік із застосуванням санітарної авіації надано допомогу 60 000 пацієнтів.

При МОЗ Польщі створено Департамент санітарної авіації, головним завданням якого є організація роботи санітарної авіації. На території держави відповідальність за роботу санітарної авіації покладено на Міністра охорони здоров’я, на території воєводства – на воєводу. Лікарі санітарної авіації повинні мати спеціальність лікаря-рятівника та пройти спеціалізацію з льотної підготовки.

У державі 1450 бригад ШМД: 206 відділень невідкладної допомоги; 17 вертольотів санітарної авіації; 14 лікарень інтенсивного лікування. Центри травми регламентовані Законом: 1 на 1-1,5 мл. населення. Із досвіду польських колег необхідно сформувати управлінську структуру, на яку покласти відповідальність по організації санітарної авіації в державі. Із їх досвіду на це потрібно від 1 до 1,5 року.

Для впровадження санітарної авіації в Україні необхідно визначити наступні етапи: будівництво вертольотних майданчиків; придбання вертольотів; організація диспетчерської;  підготування нормативних документів:
а) постанова КМ;
б) накази МОЗ.

В.Д.Юрченко

 

 

Понравилась статья? Внесите сумму, по Вашему усмотрению, для поддержания работы портала. Оплатить

Comments  

 
0 # profile 02.11.2018, 18:39
Need cheap hosting? Try webhosting1st, just $10 for an year.

Reply | Reply with quote | Quote
 

Додати коментар


Захисний код
Оновити


logo on blue
ТОВ "Професійні видання Східна Європа" Екстрена медицина: від науки до практики
emergency.in.ua © 2012 - 2018. Всі права захищені
Яндекс.Метрика
vk
facebook

 

Joomla inotur