Ukrainian Armenian Azerbaijani Basque Belarusian Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Galician Georgian German Greek Haitian Creole Hebrew Hindi Hungarian Indonesian Irish Italian Japanese Latvian Lithuanian Macedonian Malay Maltese Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swahili Swedish Thai Turkish Vietnamese Welsh Yiddish

Створено робочу групу з реформування служби екстреної медичної допомоги Рівненської області, яку очолила заступник голови обласної державної адміністрації. Розроблено та затверджено концепцію реформування служби екстреної медичної допомоги з урахуванням:

– Демографічної ситуації в області (чисельність населення – 1 155 900 мешканців, з яких 52,6% складає сільське населення. Показник народжуваності за 2012 рік склав 15,9 на 1тис. мешканців, показник смертності 12,2 на 1 тис. населення. Показник природного приросту +3,7 на 1 тис. населення).

– 40% населення області проживає на радіоактивно– забруднених територіях. (Рівненщина відноситься до найбільш постраждалих територій внаслідок Чорнобильської катастрофи, загальна площа територій, віднесених до зон радіоактивного забруднення складає 9,95 тис. км2, на яких проживає 40% населення області).

– Техногенних загроз Рівненської та Хмельницької атомних електростанцій у разі гіпотетичних аварій. (Враховувались техногенні загрози Рівненської та Хмельницької атомних електростанцій у разі гіпотетичних аварій на яких з викидом радіоактивних речовин загальна площа радіоактивного забруднення може скласти 2 485 км2, в яку можуть потрапити 144 населених пункти області в яких проживає 155,2 тис. мешканців).

– Функціонування 21-го хімічно-небезпечного об’єкта, на яких зосереджено 4 тис. тонн небезпечних хімічних речовин. (На території області функціонує 21 хімічно-небезпечний об’єкт на яких зосереджено 4 тис. тонн небезпечних хімічних речовин (хлор, аміак, формалін).

– Наявність імовірних зон підтоплення внаслідок повеней. (По території області протікає 171 річка завдовжки понад 10 км які належать до басейну ріки Прип’ять, імовірна зона підтоплень складає 67,0 км2 на якій розташовано 290 населених пунктів, проживає понад 12 тис. мешканців).

 

Концепція реформування служби екстреної медичної допомоги передбачає три етапи.

І – підготовчий етап (січень 2010 року – вересень 2012 року).

Впродовж зазначеного етапу проводилась популяризація ідеї реформування служби екстреної медичної допомоги, були розроблені та затверджені плани інформування населення області.

Проведено 3 науково–практичні конференції з питань екстреної медичної допомоги за участю фахівців Європейської ради реанімації та 2 чемпіонати бригад швидкої медичної допомоги (обласний та IV Національний відкритий чемпіонат): 25 травня 2011 року відбувся перший обласний чемпіонат бригад швидкої медичної допомоги “Рівненські медичні ралі 2011”, 22– 23 березня 2012 року проведений IV Національний відкритий чемпіонат бригад швидкої медичної допомоги.

На виконання Програми економічних реформ на 2012 рік президента України В.Ф.Януковича та рішення ради регіонів від 07 грудня 2011 року, у січні 2012 року був розроблений та затверджений головою облдержадміністрації План розвитку системи надання екстреної медичної допомоги Рівненської області на 2012 рік, відповідно до якого в 2012 році за кошти субвенції з державного бюджету обласному бюджету було придбано:

– в грудні 2012 року 30 сучасних санітарних автомобілів на суму 20 млн грн (2 реанімаційні автомобілі класу «С» – «Мерседес– Спринтер» та 28 автомобілів класу «В» «Пежо– Боксер») для закладів/підрозділів системи екстреної медичної допомоги;

– 94 найменування лікарських засобів та виробів медичного призначення на суму 8 000,0 тис. грн.

Розроблений та затверджений план розміщення бригад швидкої медичної допомоги на території Рівненської області. Планом передбачено створити 22 пункти швидкої медичної допомоги при амбулаторіях загальної практики – сімейної медицини з метою виконання 20–ти хвилинного нормативу прибуття бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги.

Впродовж підготовчого етапу було реформовано 6 дільничних лікарень в амбулаторії сімейного лікаря, відкрито 4 пункти постійного базування бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги.

Проведено аудит стану надання екстреної медичної допомоги та інвентаризацію її матеріально– технічного забезпечення відповідно до Методичних рекомендацій щодо Порядку проведення аудиту, затверджених наказом МОЗ України від 23.08.2012 року № 695.

Ресурси системи:

– 240,75 посад лікарів з медицини невідкладних станів,

– 618,5 посад середніх медичних працівників,

– 417,25 посад водіїв санітарного транспорту,

– 129,5 посад молодшого медичного персоналу,

– 93 посади технічного персоналу.

Забезпеченість служби екстреної медичної допомоги лікарями з «Медицини невідкладних станів» становить 53% від потреби, забезпеченість середнім медичним персоналом – 100%.

При нормативній кількості бригад ШМД відповідно до кількості населення, яка становить 115 бригад, в області функціонує 94 бригади ШМД, з них:

– 54,0 бригади – фельдшерські (що складає 57,0%);

– 40,0 бригад – лікарські (що становить 43,0%).

Бригади здійснюють щорічно 360,0 тис. виїздів.

В структурі виїздів бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги частка екстрених викликів становить 71%, не екстрених – 29%.

У 2– ох районах (Зарічненський та Володимирецький) не функціонує жодної лікарської бригади.

2013 року здійснюється підготовка 21 лікаря– інтерна за фахом «Медицина невідкладних станів» для створення лікарських бригад швидкої медичної допомоги у зазначених районах.

У Зарічненському та Демидівському районах не були створені оперативно-диспетчерські служби з прийому викликів швидкої медичної допомоги.

Норматив забезпечення санітарним транспортом комунального закладу «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Рівненської обласної ради (далі – Центр) відповідно до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 29.08.2008 № 500 «Про заходи щодо удосконалення надання екстреної медичної допомоги населенню в Україні» становить 145 санітарних автомобілів, в тому числі 122 санітарні автомобілі типу «В» та 23 автомобілі класу «С».

Наявна кількість санітарних автомобілів, що експлуатуються структурними підрозділами Центру, становить 121:

– з них 116 санітарних автомобілів типу «В» та 5 санітарних автомобілів типу «С»;

– до 5 років експлуатації на балансі перебуває 44 санітарні автомобілі типу «В» та 2 санітарні автомобілі типу «С»;

– від 5 до 10 років – 49 санітарних автомобілів класу «В» та 2 санітарні автомобілі типу «С»;

– понад 10 років експлуатації – 30 санітарних автомобілів типу «В» та 1 санітарний автомобіль типу «С»;

– підлягає капітальному ремонту 20 санітарних автомобілів;

– підлягає списанню 21 санітарний автомобіль.

У 2013 році необхідно придбати 68 санітарних автомобілів: 52 типу «В» та 16 типу «С».

Лише 37 санітарних автомобілів, що складає 30,2%, відповідають нормативам ДСТУ 7032:2009.

Укомплектованість санітарних автомобілів сучасним лікувально–діагностичним обладнанням складає 30% від реальної потреби. Враховуючи досвід функціонування бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги оснащеними санітарними автомобілями «PEUGEOT Boxer» в сільській місцевості в умовах зимового бездоріжжя, при плануванні централізованих закупівель санітарного транспорту типу «В» для сільської місцевості необхідно надавати перевагу більш високопрохідному повноприводниму транспорту типу «ГАЗель» та «Соболь».

Всі бригади Рівненської міської станції ШМД були забезпечені радіостанціями, наявний радіозв’язок бригад з оперативно– диспетчерською службою станції та приймальним відділенням центральної міської лікарні м. Рівне.

Радіозв’язок в підрозділах ШМД районів практично був відсутній, а мобільний телефонний зв’язок часто давав збої, особливо це стосувалося віддалених районів. Окрім того, рахунки на телефонах поповнювалися несвоєчасно.

Працівники ШМД області практично не були забезпечені комплектами спецодягу (літня і зимова) та взуттям.

Не проводилося навчання водіїв швидкої медичної допомоги навичкам надання першої медичної допомоги з видачею відповідних сертифікатів.

 

ІІ – основний етап (жовтень 2012 року – грудень 2013 року).

В управлінні охорони здоров’я облдержадміністрації був створений та функціонує оперативний штаб з метою координації дій з центральним оперативним штабом Міністерства охорони здоров’я України в рамках реалізації Закону України «Про екстрену медичну допомогу».

Наказом управління охорони здоров’я облдержадміністрації організована обласна «Гаряча лінія» для здійснення контролю інформування громадян Рівненської області про функціонування, розвиток системи екстреної медичної допомоги.

Управлінням охорони здоров’я облдержадміністрації розроблений відповідно до методичних рекомендацій МОЗ України та затверджений головою облдержадміністрації План розвитку системи надання екстреної медичної допомоги Рівненської області на 2013 рік, надісланий в Міністерство охорони здоров’я України.

Зазначеним Планом передбачено придбання впродовж 2013 року:

– 68 санітарних автомобілів на суму 50,8 млн грн (для служби екстреної (швидкої) медичної допомоги (52 санітарні автомобілі класу «В» та 16 реанімаційних автомобілів класу «С») за рахунок додаткового трансферту з державного бюджету;

– лікарських засобів та виробів медичного призначення, витратних матеріалів на загальну суму 8 132, 9 тис. грн.

Погоджено приєднання до комунального закладу «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Рівненської обласної ради Рівненської та Дубенської міських станцій швидкої медичної допомоги.

Рішеннями сесій районних та міських рад було передано майно відділень (пунктів) швидкої медичної допомоги у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області.

Рішеннями сесії обласної ради було прийнято майно територіальних громад міст та районів області в обласну комунальну власність, 29 грудня 2012 року комісією обласної державної адміністрації завершено прийом– передачу майна.

05.05.2013 року відповідно до рішень сесій районних рад та Рівненської обласної ради було додатково передано окреме майно служби швидкої медичної допомоги в обласну комунальну власність.

Балансоутримувачем зазначеного майна визначено комунальний заклад «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Рівненської обласної ради.

Внесені зміни в Статут Центру та затверджена нова редакція Статуту Центру.

Сформована та затверджена структура закладів системи екстреної медичної допомоги в Рівненській області, яка включає 48 закладів.

Комунальний заклад «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Рівненської обласної ради – єдина юридична особа та наступні структурні підрозділи:

– 3 Станції екстреної (швидкої) медичної допомоги – Рівненська, Дубенська, Сарненська;

– 17 підстанцій екстреної (швидкої) медичної допомоги;

– 28 пунктів постійного базування бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги.

Розроблені та затверджені Порядки забезпечення закладів/підрозділів системи екстреної медичної допомоги паливно– мастильними матеріалами, запасними частинами, лікарськими засобами та виробами медичного призначення.

Затверджений штатний розпис Центру, в якому зареєстровано 1 499 посад. Для забезпечення цілодобової роботи бригад екстреної (швидкої) медичної структурних підрозділів, відповідно до наказу МОЗ України від 07.12.2012 року № 1018 «Про затвердження примірних штатних нормативів Центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф», в штатний розпис Центру необхідно додатково ввести 353 посади, в тому числі:

– лікарів – 45,5 посад;

– фахівців з базовою та неповною медичною освітою – 111,75 посад;

– молодших медичних сестер – 122 посади;

– іншого персоналу (водіїв) – 73,75 посад.

Затверджений кошторис Центру в обсязі 67,8 млн грн.

Районними державними адміністраціями, міськими радами виконано доручення голови Рівненської облдержадміністрації Берташа В.М. та забезпечено придбання у грудні 2012 року за кошти районних (міських) бюджетів паливно-мастильних матеріалів на суму 1,3 млн грн, що становить двомісячну потребу служби швидкої медичної допомоги області.

Здійснено процедуру державної закупівлі паливно– мастильних матеріалів в одного учасника на суму 7,0 млн грн, підписано угоду з переможцем тендеру – «Укрнафта», заклади/підрозділи служби екстреної медичної допомоги забезпечені паливно– мастильними матеріалами в повному обсязі.

Завершується процедура відкритих торгів на придбання запасних частин для санітарних автомобілів на суму 400,0 тис. грн. 04.04.2013 року Державною службою України з контролю за наркотиками прийнято рішення про видачу ліцензії для провадження господарської діяльності, пов’язаної з використанням наркотичних анальгетиків, психотропних препаратів та прекурсорів.

Здійснюється підготовка пакету документів на отримання ліцензії на медичну практику.

Завершено виділення приміщень під єдину оперативно– диспетчерську службу Центру на базі першого поверху відокремленого підрозділу Центру Рівненської станції екстреної (швидкої) медичної допомоги.

Департаментом з питань будівництва та архітектури облдержадміністрації визначено проектну організацію та розпочато виготовлення проектно–кошторисної документації для проведення реконструкції та ремонту приміщень першого поверху відокремленого підрозділу комунального закладу «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Рівненської обласної ради, Рівненської станції екстреної (швидкої) медичної допомоги згідно наданих технічних вимог для приміщень оперативно-диспетчерської служби, а також проектно– кошторисної документації щодо закупівлі обладнання для енергозабезпечення, забезпечення зв’язком, установки засобів обчислювальної техніки.

Виконання робіт з ремонту та реконструкції приміщень, облаштування єдиної ОДС, навчання працівників диспетчерської служби, встановлення системи радіозв’язку, маршрутизація викликів за єдиним телефонним номером екстреної медичної допомоги «103» від абонентів усіх операторів зв’язку області до єдиної ОДС Центру заплановано завершити до 01.01.2014 року.

Згідно плану– графіку створення відділень невідкладної медичної допомоги передбачено впродовж 2013– 2016 років реорганізувати 4 приймальні відділення (Радивилівської районної лікарні, центральної міської лікарні м. Рівне, Сарненської та Дубенської центральних районних лікарень) у відділення невідкладної (екстреної) медичної допомоги, передбачені обсяги видатків на зазначені цілі з державного та місцевого бюджетів, конкретні терміни завершення робіт.

Передбачено створення впродовж 2013 року 19 пунктів невідкладної медичної допомоги дорослому та дитячому населенню області з цілодобовим режимом роботи при амбулаторно– поліклінічних закладах (з розрахунку один пункт на 30 тис. дорослого населення, один пункт на 20 тис. дитячого населення).

Зважаючи на те, що без поліпшення якості автодоріг неможливо виконувати норматив прибуття бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, обласною державною адміністрацією затверджено регіональний план заходів на 2013 рік щодо ремонту та утримання доріг. На зазначені цілі передбачені видатки в обсязі 101,5 млн грн (в тому числі на автодороги державного значення – 69,4 млн грн, на автодороги місцевого значення – 32,2 млн грн).

Щоденно проводиться детальний аналіз діяльності служби екстреної (швидкої) медичної допомоги, вивчаються причини запізнень виїздів бригад, матеріально– технічне забезпечення виїзних бригад паливно-мастильними матеріалами, запасними частинами, лікарськими засобами та виробами медичного призначення, обсяги та якість надання екстреної медичної допомоги, існуючі проблемні питання з метою прийняття адекватних управлінських рішень.

Затверджено план-графік щодо висвітлення в ЗМІ заходів з реалізації ЗУ «Про екстрену медичну допомогу».

Впродовж І та ІІ етапів реформування служби особлива увага приділялася питанням підготовки медичних та немедичних працівників системи екстерної медичної допомоги. За цей період було проведено підготовку.

Робота навчально– тренувального відділу обласного центру екстреної медичної допомоги:

– проведно 4 виїзні передатестаційні цикли Львівського державного медичного університету з медицини невідкладних станів;

– 2 цикли тематичного удосконалення лікарів служби екстреної медичної допомоги області;

– підготовлено 2 380 осіб: 180 лікарів; 1 850 молодших спеціалістів з медичною освітою приймальних та анестезіологічних відділень, відділень і пунктів швидкої медичної допомоги з питань надання екстреної медичної допомоги на догоспітальному етапі, центральних районних лікарень; 350 осіб без медичної освіти, в тому числі працівників ДПС ДАІ, водіїв пасажирського транспорту, студентів Рівненських ВУЗів.

 

ІІІ – завершальний етап (з січня 2014 року).

Впродовж зазначеного періоду планується подальша розбудова системи екстреної медичної допомоги:

– поліпшення стану матеріально– технічної бази;

– придбання сучасного санітарного транспорту;

– оснащення служби сучасним лікувально– діагностичним обладнанням.

Набутий досвід реформування системи екстреної медичної допомоги області дозволяє зробити наступні висновки:

1. Необхідність реформування системи екстреної медичної допомоги назріла давно, реформа на часі, її підтримують медичні працівники та населення області. Реформи потрібні і вони є незворотними.

2. Поліпшилась доступність мешканців до своєчасної, кваліфікованої екстреної медичної допомоги, матеріально– технічне забезпечення виїздів бригад:

– на 28% оновлено парк санітарного автотранспорту;

– істотно зросли (в 1,6 рази ) обсяги видатків на придбання паливно–мастильних матеріалів, (у 8,6 рази) лікарських засобів і виробів медичного призначення, витратних матеріалів;

– придбано сучасне лікувально– діагностичне обладнання;

– організовано диспетчерські служби з прийому викликів у 2-ох районах;

– відкрито 4 пункти постійного базування бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги;

– забезпечено функціонування пунктів постійного базування бригад у цілодобовому режимі.

3. Поліпшилась обізнаність населення області щодо суті проведених реформ і очікуваних результатів.

 

 

Віталій Бойко

Понравилась статья? Внесите сумму, по Вашему усмотрению, для поддержания работы портала. Оплатить

Comments  

 
0 # profile 02.11.2018, 14:54
Need cheap hosting? Try webhosting1st, just $10 for an year.

Reply | Reply with quote | Quote
 

Додати коментар


Захисний код
Оновити


logo on blue
ТОВ "Професійні видання Східна Європа" Екстрена медицина: від науки до практики
emergency.in.ua © 2012 - 2018. Всі права захищені
Яндекс.Метрика
vk
facebook

 

Joomla inotur