Ukrainian Armenian Azerbaijani Basque Belarusian Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Galician Georgian German Greek Haitian Creole Hebrew Hindi Hungarian Indonesian Irish Italian Japanese Latvian Lithuanian Macedonian Malay Maltese Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swahili Swedish Thai Turkish Vietnamese Welsh Yiddish

Шановні колеги! Стратегічною дорадчою групою з питань реформування системи охорони здоров’я в Україні (СДГ з охорони здоров’я), яка була створена Наказом МОЗ України № 522 від 24.07.2014 року, розроблена Національна стратегія побудови нової системи охорони здоров’я в Україні на період 2015–2025 рр. (посилання в інеті).

Не аналізуючи весь документ, прошу звернути увагу на таке. Цитую: «Догоспітальна допомога та послуги швидкої медичної допомоги вважаються ще однією підсистемою, що не відповідає однорідним вимогам якості, доступності, ефективності та укомплектованості обладнанням. Зловживання ресурсами є скоріше правилом, ніж винятком у цьому контексті. У 2011–2014 роках пілотна ініціатива в Дніпропетровській, Донецькій та Вінницькій областях та місті Києві не запровадила усі пілотні фінансові механізми, зокрема не запроваджено укладання договорів з постачальниками медичних послуг, систему компенсації та стимулювання праці, механізми направлення та доступу до вторинної і третинної допомоги. Одна з причин, чому пілотні заходи 2011–2014 рр. не були належно оцінені, полягає у відсутності відповідної оцінки якості надання послуг, ефективності рівня покриття населення послугами; жодної оцінки вихідного рівня не було проведено, також не проводилися заходи з моніторингу та оцінки з метою визначення, чи покращилася в цілому система надання допомоги після реалізації пілотних проектів чи ні».

Але ж це не зовсім так. Інформацією про хід реформи в пілотних областях, моніторинги ситуації, соціальні опитування, успіхи та недоліки ми з вами ділились на сайті http://emergency.in.ua та на сторінках журналу.

Далі в розділі «Швидка (невідкладна) медична допомога»: «Питання реструктуризації швидкої медичної допомоги може бути раціонально вирішене тільки після запровадження змін у загальній системі охорони здоров’я (ПМСД та лікарні). Пропозиції щодо створення Національного інституту медицини катастроф як головної організації з надання невідкладної допомоги (не кажучи вже про обласні інститути екстреної медицини, обласні кол-центри з телемедициною; спеціалізацію лікарів з невідкладної  медицини, обладнання, протоколи та алгоритми допомоги тощо) слід розглядати у віддаленій перспективі».

Зауваження. Реструктуризація швидкої медичної допомоги здійснена шляхом прийняття Закону «Про екстрену медичну допомогу», який впроваджено на території України в 2014 році шляхом створення служби екстреної медичної допомоги. Створення Національного інституту медицини катастроф є неактуальним, так як у підпорядкуванні МОЗ уже є державний заклад «Наукова-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф». Створення обласних інститутів екстреної медичної допомоги МОЗ не розглядається. На вимоги Закону на території області створені центри медичної допомоги та медицини катастроф як головні установи з організації екстреної медичної допомоги в області. Організація допомоги із застосуванням телемедицини є обов’язком центрів екстреної медичної допомоги. Протоколи надання екстреної медичної допомоги затверджені Наказом МОЗ по 20 станам. Роботу необхідно завершити в 2015 році. Затверджено Національний стандарт на автомобілі екстреної медичної допомоги. Примірний табель (перелік) оснащення структурних підрозділів системи екстреної медичної допомоги затверджено Наказом МОЗ. Спеціальність лікаря та фельдшера з невідкладних станів затверджено Наказом МОЗ.

Пропоную розділ «Швидка (невідкладна) медична допомога» з проекту «Національної стратегії побудови нової системи охорони здоров’я України на період 2015-2025 рр.» вилучити та замінити розділом «Служба екстреної медичної допомоги».

Основні завдання реформування повинні бути зосереджені на:

-     завершенні проектування системи утворення єдиних регіональних оперативно-диспетчерських служб з використанням сучасних GPS-технологій для зменшення часу прибуття бригад екстреної медичної допомоги до пацієнта;

-     підготовці наказу МОЗ з затвердження протоколів диспетчеризації на визначенні практичних баз і навчальних закладів для проведення навчання фельдшерів з прийому-передачі викликів;

-     прийнятті рішення щодо розміщення Дата-центру (call-centre) МОЗ України в місті Києві;

-     створенні державного закладу – Інститут екстреної медичної допомоги з клінічною базою.

-     Це все нами опрацьовано , та думаю, що цікаві пропозиції будуть і від Вас наших читачів.

Тож чекаємо їх.

З повагою  головний редактор журналу В. Юрченко.

Додати коментар


Захисний код
Оновити


logo on blue
ТОВ "Професійні видання Східна Європа" Екстрена медицина: від науки до практики
emergency.in.ua © 2012 - 2018. Всі права захищені
Яндекс.Метрика
vk
facebook

 

Joomla inotur