Ukrainian Armenian Azerbaijani Basque Belarusian Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Galician Georgian German Greek Haitian Creole Hebrew Hindi Hungarian Indonesian Irish Italian Japanese Latvian Lithuanian Macedonian Malay Maltese Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swahili Swedish Thai Turkish Vietnamese Welsh Yiddish

№4-10-2014

Печиборщ В. П., Крилюк В. О., Волошин В. Д.

ДЗ «Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров’я України», м. Київ, Україна

Резюме. У статті відповідно до вимог Закону України «Про екстрену медичну допомогу» та інших нормативно-правових актів, досвіду зарубіжних країн, на основі обговорення на нарадах і вченій раді з залученням фахівців територіальних центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф розглянуто фази диспетчерських функцій, основи життєзабезпечення, рівні та режими реагування, роль, обов’язки, права та відповідальність оперативно-диспетчерської служби територіальних центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф у організації діяльності системи екстреної медичної допомоги.

Ключові слова: екстрена медична диспетчеризація, фази, рівні та режими реагування, екстрена медична допомога.

Emergency medical dispatching as the component system of emergency medical care

Печиборщ В. П. 1, Юрченко О. В. 2, Близнюк М. Д. 1

1ДЗ «Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров’я України», м. Київ, Україна

2Київська міська клінічна лікарня № 5, м. Київ, Україна

Резюме. У статті розкриваються основні положення статей Закону України «Про екстрену медичну допомогу», відповідних постанов Кабінету Міністрів України та наказів Міністерства охорони здоров’я України, що стосуються організації діяльності оперативно-диспетчерської служби територіальних центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф.

Ключові слова: нормативно-правові акти України, оперативно-диспетчерська служба, екстрена (швидка) медична допомога.

Normative legal acts of Ukraine which regulate the activity of operative-dispatching service system of emergency medical care

Юрченко В. Д., Крилюк В. О., Гур’єв С. О.

ДЗ «Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров’я України», м. Київ, Україна

Резюме. Створення єдиної системи екстреної медичної допомоги вже два роки триває в Україні. ЇЇ формування та розбудова відбувається за зразком сучасних чинних систем у розвинутих країнах світу. Слід зазначити, що її якісне та повноцінне функціонування неможливе без наявності диспетчерської служби. У статті наведено наукове обґрунтування існування екстреної медичної диспетчеризації та необхідність системного підходу до її формування.

Ключові слова: диспетчеризація, екстрена допомога, реформа.

Scientific basement function and creation emergency medical dispatcher as functional part of emergency medical system

Печиборщ В. П. 1, Юрченко О. В. 2, Синельник С. В. 1, Максименко В. А. 1

1ДЗ «Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров’я України», м. Київ, Україна

2Київська міська клінічна лікарня № 5, м. Київ, Україна

Резюме. Надзвичайно важливим питанням у процесі організації та надання екстреної (швидкої) медичної допомоги (Е(Ш)МД) має визначення «головної скарги» абонента щодо стану хворого (постраждалого). Головна скарга є основоположним поняттям до формування уніфікованих протоколів екстреної диспетчеризації. Зрозуміло, що абоненти, які звертаються до диспетчера екстреної медичної допомоги, можуть надавати багато різноманітної інформації щодо стану постраждалого. З метою уніфікації та стандартизації роботи диспетчера власне й виникло поняття «головна скарга». У статті наведено світовий досвід і напрацювання фахівців ДЗ «Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров’я України» щодо класифікації та формування переліку скарг від абонентів.

Ключові слова: головна скарга, диспетчеризація, система екстреної медичної допомоги.

Тhe concept of the «main complaint» identification of key species (types) of complaints for immediate dispatching service system in emergency medical care

Печиборщ В. П. 1, Юрченко О. В. 2, Синельник С. В. 2

1ДЗ «Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров’я України», м. Київ, Україна

2Київська міська клінічна лікарня № 5, м. Київ, Україна

Резюме. Правильно проведений аналіз скарг від абонентів (пацієнтів), отриманих диспетчерами оперативно-диспетчерської служби територіальних центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, дозволяє визначити напрями поліпшення організації діяльності служби, а саме: передбачити під час планування заходи щодо вивчення окремих тем професійної підготовки лікарського та середнього медичного персоналу, укомплектування лікарськими засобами, виробами медичного призначення та оснащенням санітарних автомобілів.

Оперативність і об’єктивність у прийнятті рішення диспетчером виклику досягається впровадженням локальних протоколів екстреної медичної диспетчеризації на означені скарги в діяльність оперативно-диспетчерської служби та високим професіоналізмом усіх ланок системи екстреної медичної допомоги.

Ключові слова: скарги абонентів (пацієнтів), оперативно-диспетчерська служба, екстрена медична допомога.

Analysis of complaints from customers (patients) received immediate dispatching service regional centers of emergency medical care and disaster medicine for Q1 2014

Юрченко В. Д., Гур’єв С. О., Сацик С. П., Кушнір В. А., Шоломова М. М.

ДЗ «Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров’я України», м. Київ, Україна

Резюме. У статті представлено структуру уніфікованого протоколу екстреної медичної диспетчеризації з метою стандартизації в системі екстреної медичної допомоги.

Ключові слова: екстрена медична допомога, виклик, диспетчеризація, протокол.

Unified protocol emergency medical dispatch

Юрченко В. Д., Крилюк В. О., Шоломов О. І.

ДЗ «Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров’я України», м. Київ, Україна

Резюме. У статті наведено принципи, відповідно до яких відбувається кодування головної скарги в процесі виконання функцій екстреної диспетчеризації. Наведено приклад кодування скарги «алергія/ вплив отрути (укусів)». При наведенні прикладу кодування головної скарги використано інтерфейс програми, що розроблялась для єдиних диспетчерських у системі екстреної медичної допомоги в Україні.

Ключові слова: диспетчеризація, головна скарга, кодування.

Principles of coding main complaint

Юрченко В. Д., Крилюк В. О.

ДЗ «Український науково-практичний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Міністерства охорони здоров’я України», м. Київ, Україна

Резюме. У статті наведено принцип і механізм надання інструкцій диспетчером з прийому викликів абоненту або постраждалому/хворому з питань надання домедичної допомоги, обґрунтування необхідності та важливості цього процесу. Також наведено роз’яснення поняття післядиспетчерської підтримки як елемента завершення процесу екстреної медичної диспетчеризації.

Ключові слова: домедична допомога, післядиспетчерська підтримка, екстрена диспетчеризація.

User manager subscriber to provide health care to the patient/victim support and after dispatching


logo on blue
ТОВ "Професійні видання Східна Європа" Екстрена медицина: від науки до практики
emergency.in.ua © 2012 - 2019. Всі права захищені
Яндекс.Метрика
vk
facebook

 

Joomla inotur