Ukrainian Armenian Azerbaijani Basque Belarusian Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Galician Georgian German Greek Haitian Creole Hebrew Hindi Hungarian Indonesian Irish Italian Japanese Latvian Lithuanian Macedonian Malay Maltese Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swahili Swedish Thai Turkish Vietnamese Welsh Yiddish

ПРОЕКТ

 

МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ

НАКАЗ

 

_________________________ Київ___________________

 

Про затвердження Положення

про Український міжнародний чемпіонат

бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги

 

З метою удосконалення взаємодії працівників бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, підвищення їх професійного рівня та популяризації основних принципів роботи системи екстреної медичної допомоги

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Щорічно проводити Український міжнародний чемпіонат бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги.

2. Затвердити Положення про Український міжнародний чемпіонат бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги (додається).

3. Департаменту реформ та розвитку медичної допомоги (М. Хобзей) забезпечити проведення Українського міжнародного чемпіонату бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги у відповідності до Положення, затвердженого цим наказом.

4. Контроль за виконання наказу покласти на заступника Міністра О. Толстанова.

 

Міністр  Р. Богатирьова

_________________________________________________________________________________________________________________

 

 

ПРОЕКТ

 

Положення

про Український міжнародний чемпіонат бригад екстреної (швидкої)

медичної допомоги

 

І. Загальні положення

1.1. Український міжнародний чемпіонат бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги (далі Чемпіонат) проводиться серед виїзних бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги (надалі - бригад) з метою удосконалення теоретичної підготовки та практичних навичок працівників бригад щодо організаційних засад та основних принципів надання екстреної медичної допомоги населенню на догоспітальному етапі.

1.2. Чемпіонат проводиться один раз на рік.

1.3. У Чемпіонаті можуть брати участь бригади закладів охорони здоров'я системи екстреної медичної допомоги України, бригади закладів охорони здоров'я державної, комунальної, приватної та інших форм власності, які не входять до системи екстреної медичної допомоги України та закордонні бригади.

1.4. За результатами Чемпіонату визначаються переможці у наступних номінаціях:

краща лікарська бригада системи екстреної медичної допомоги України;

краща фельдшерська бригада системи екстреної медичної допомоги України;

краща бригада закладів охорони здоров'я приватної форми власності;

краща іноземна бригада.

За рішенням оргкомітету, з метою заохочення бригад до участі у Чемпіонаті, можуть вводитись інші номінації.

1.5. Під час проведення Чемпіонату можуть відбуватися:

науково-практичні конференції з актуальних питань екстреної медичної допомоги та медицини катастроф;

наради керівників підрозділів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф;

лекції та майстер-класи;

виставки медичного обладнання, виробів медичного призначення та медикаментів.

1.6. Чемпіонат проводиться на території області, команда якої стала переможцем попереднього Чемпіонату (або іншої області за її бажанням, при умові погодження з МОЗ України).

1.7. Організаторами Чемпіонату є Міністерство охорони здоров'я України (далі - МОЗ), місцеві органи виконавчої влади, на території яких відбувається Чемпіонат, профільні медичні асоціації, інші громадські організації та установи, що беруть активну участь у підготовці до Чемпіонату.

 

ІІ. Вимоги до бригад, що приймають участь у Чемпіонаті

2.1. Лікарська бригада:

повинна складатися щонайменше з чотирьох осіб: лікар, два фельдшери, молодша медична сестра і водій, або лікар, фельдшер, сестра медична, молодша медична сестра і водій.

керівником бригад є лікар.

2.2. Фельдшерська бригада:

повинна складатись щонайменше з трьох осіб: два фельдшери і водій, або фельдшер, сестра медична і водій.

керівником бригад є старший фельдшер.

2.3. Закордонні бригади можуть брати участь у Чемпіонаті в довільному складі, проте підлягають ідентичній системі оцінювання.

2.4. Медичне оснащення автомобілів швидкої медичної допомоги повинно відповідати нормативно-правовим актам МОЗ.

2.5. У випадку відсутності відповідного оснащення та обладнання команда не отримує балів за ту частину завдання, котра вимагає застосування даного обладнання.

2.6. Організатори не несуть відповідальності за пошкодження чи втрату обладнання в ході змагань з вини або недбалого ставлення членів бригади.

 

ІІІ. Оргкомітет Чемпіонату

3.1. Для організації проведення Чемпіонату утворюється організаційний комітет (далі - Оргкомітет), який у своїй роботі керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами інших центральних органів виконавчої влади, наказами МОЗ та цим Положенням.

3.2. Оргкомітет очолює профільний заступник Міністра охорони здоров'я України (далі - Голова). До складу оргкомітету Чемпіонату входять: керівник профільного Департаменту та відділів, інші працівники МОЗ, представники органів місцевого самоврядування, представники всеукраїнських профільних медичних асоціацій і громадських організацій. У разі потреби, до складу оргкомітету можуть бути введеними представники центральних та місцевих органів виконавчої влади, вищих медичних навчальних закладів та закладів охорони здоров'я, профільних науково-дослідних установ та підприємств. Персональний склад оргкомітету затверджується наказом МОЗ.

3.3. Основними завданнями Оргкомітету є:

3.3.1. Визначення дати і місця проведення чергового Чемпіонату та внесення пропозиції до Реєстру науково-практичний конференцій МОЗ на наступний рік.

3.3.2. Розробка та затвердження правил проведення Чемпіонату (далі - Правила).

3.3.3. Складання та затвердження кошторису Чемпіонату, надання пропозицій щодо джерел фінансування запланованих заходів (внески організаторів, внески команд-учасників, спонсорські внески та інші джерела в межах законодавства) та звітування про його використання.

3.3.4. Виготовлення та придбання нагородної атрибутики Чемпіонату.

3.3.5. Виготовлення бланків технічної документації Чемпіонату.

3.3.6. Підписання договорів на оренду споруд, які використовуються для проведення Чемпіонату, контроль за забезпечення орендодавцем електропостачання, опалювання, вентиляції, зв'язку, прибирання приміщень, протипожежної безпеки, охорони правопорядку, термінового технічного ремонту спеціалізованого санітарного транспорту тощо.

3.3.7. Розробка легенд конкурсних завдань та супровід їх виконання (за участі колегії суддів Чемпіонату).

3.3.8. Залучення необхідної кількості волонтерів-статистів відповідно до легенди конкурсних завдань.

3.3.9. Забезпечення інформаційного супроводу Чемпіонату шляхом:

підтримки Інтернет-сайту Чемпіонату;

друку рекламних афіш, плакатів, програми Чемпіонату, матеріалів конференції, перепусток, пам'ятних медалей, значків, вимпелів тощо;

проведення церемонії відкриття та закриття Чемпіонату з нагородженням переможців та призерів, із запрошенням артистів, почесних гостей і спонсорів, з підйомом і спуском державного прапора України, державних прапорів країн-учасниць Чемпіонату;

організації культурно-пізнавальної програми для учасників Чемпіонату, представників команд і суддів у вільний від змагань час щодо ознайомлення з історичним та культурним надбанням областей та міст, де проводиться Чемпіонат;

забезпечення співпраці із засобами масової інформації державного та місцевого рівнів, включаючи телебачення та радіо щодо висвітлення подій під час Чемпіонату.

3.3.10. Створення умов щодо комфортного перебування учасників, представників і суддів, а саме:

зустріч на вокзалах, в аеропортах та транспортних розв'язках у місцях проведення Чемпіонату;

комфортне житло за доступними цінами;

якісне харчування за помірними цінами на всі дні Чемпіонату;

забезпечення транспортом від місця проживання до місця проведення Чемпіонату і назад з урахуванням графіку проведення Чемпіонату;

бронювання зворотних квитків на виїзд після завершення Чемпіонату.

3.3.11. Забезпечення перевірки устаткування, інвентарю, конкурсних майданчиків на відповідність:

комплектності обладнання та інвентарю згідно із легендою завдань;

необхідній кількості конкурсних майданчиків з урахуванням кількості конкурсів, кількості календарних днів, відведених на проведення Чемпіонату; кількості команд; денних та нічних етапів Чемпіонату і категорії команд; кількості годин змагання в один день;

необхідних умов для роботи суддівської колегії (засоби зв'язку, уніформа, столики, стільці, сонцезахисні тенти, засоби захисту від дощу, оргтехніка, харчування в ході виконання конкурсних завдань, допоміжні приміщення, приміщення для роботи та ін.);

конференц-залу для спільної роботи суддів та представників команд під час проведення жеребкувань, роботи конференції, підведення підсумків, прес-центру;

інформаційних щитів для вивішування поточної інформації про перебіг Чемпіонату (розкладу, конкурсів, розкладу і карти маршрутів та іншої корисної інформації та інформаційних табличок з інформацією про місця проведення конкурсів та шляхи руху до них).

3.4. Організація роботи оргкомітету:

3.4.1. Організаційною формою роботи оргкомітету є засідання. Періодичність та план проведення засідань оргкомітету затверджується Головою. Допускається проведення окремих засідань оргкомітету за допомогою он-лайн відео-конференцій.

3.4.2. Робота організаційного комітету проводиться відповідно до плану засідань, який визначає питання, що необхідно розглянути, строк подання матеріалів, осіб, відповідальних за підготовку та подання матеріалів на засідання оргкомітету, дата проведення засідань.

3.4.3. У разі необхідності для комплексного опрацювання питань, які вносяться на розгляд оргкомітету, можуть утворюватися міжвідомчі робочі групи.

3.4.4. Рішення оргкомітету приймаються з кожного питання порядку денного відкритим голосуванням більшістю голосів присутніх на засіданні членів колегії.

3.4.5. Голова приймає рішення щодо присутності в залі під час засідання колегії представників засобів масової інформації та проведення відео-, фотозйомки і звукозапису.

3.4.6. Стенографування (технічний запис) засідань оргкомітету забезпечує секретаріат оргкомітету, який затверджується Головою оргкомітету.

 

ІV. Суддівство Чемпіонату

4.1. Для забезпечення проведення Чемпіонату організовується суддівська колегія, яка формується із досвідчених фахівців МОЗ, вищих медичних навчальних та науково-дослідних закладів МОЗ та НАМН України, представників профільних медичних асоціацій.

4.2. До складу суддівської колегії входить: головний суддя, заступник головного судді, секретар, суддя на старті, помічник судді на старті, провідні судді кожного конкурсу, судді-помічники провідного судді, суддя інформатор, менеджер (технічних делегат), апеляційні судді.

4.3. Склад суддівської колегії та функціональні обов'язки членів суддівської колегії затверджуються Головою Оргкомітету.

 

V. Судді Чемпіонату

5.1. Суддею Чемпіонату може бути фахівець з вищою медичною освітою.

5.2. Суддя повинен мати посвідчення і сертифікат, форма якого затверджується відповідним рішенням Оргкомітету.

5.3. Атестація суддів відбувається один раз на два роки.

5.4. Під час Чемпіонату судді забезпечуються уніформою.

5.5. Суддя дискваліфікується у випадок:

розголошення суддею змісту конкурсних завдань;

порушення правил проведення Чемпіонату;

не належної оцінки бригад-учасниць;

не проходження атестації.

5.6. Рішення про дискваліфікацію приймається судейською колегією та затверджується рішенням Оргкомітету.

 

VІ. Конкурсні змагання Чемпіонату

6.1. Конкурсні завдання щорічно розробляються відповідною робочою групою, утвореною рішенням Оргкомітету.

6.2. Конкурсне завдання має наступні структурні частини:

легенду;

критерії оцінювання;

визначену кількість волонтерів-статистів, їх ролі та зовнішній вигляд;

матеріально-технічне забезпечення конкурсу.

6.3. Завдання затверджується Головою Оргкомітету або уповноваженою ним особою.

6.4. Відбір завдань на Чемпіонат здійснюється колегією суддів на конкурсній основі. Можливість їх технічної реалізації узгоджуються з місцевими органами виконавчої влади.

6.5. Інформація щодо змісту конкурсних завдань зберігається у таємниці, і не розголошуються авторами, суддівською колегією та організаторами змагань.

6.6. Конкурсні завдання, алгоритми правильних відповідей та типові помилки учасників Чемпіонату оприлюднюються в кінці Чемпіонату після підведення підсумків та нагородження переможців.

 

VІІ. Особливості проведення конкурсних завдань Чемпіонату

7.1. Проведення конкурсних завдань в межах населення пунктів або автомобільних доріг зобов'язує бригади-учасники дотримуватись правил дорожнього руху. Під час проїзду заборонено використовувати звукові та світлові сигнали, крім ситуацій, що визначені конкурсним завданням: а) в описі завдання є відповідна вказівка; б) їх використання є необхідним для забезпечення вчасного проїзду до місця події.

7.2. Водії бригад-учасників повинні мати з собою повний набір документів, що стосуються транспортного засобу (спеціалізованого санітарного автомобіля). На маршруті можуть знаходитись патрулі ДАІ, що слідкують за дотриманням правил дорожнього руху та вимірюють швидкість руху транспортних засобів. ЗА порушення правил дорожнього руху бригаді-учаснику призначають штрафні бали, котрі будуть відніматись від суми балів, набраних командою. Учасник несе повну відповідальність за порушення вказаних вище правил, аж до виключення із змагань.

7.3. Стартові номери визначаються жеребкуванням на початку змагань.

7.4. Кожна команда отримує таблицю стартів. На старт бригади-учасники повинні з'являтися за 5 хвилин до визначеного часу.

7.5. На старті кожна бригада-учасник отримує карту доїзду та завдання, а також, виходячи з умови завдання, часові обмеження на добирання до місця події. На доїзд до місця події суворо визначені максимальний та мінімальний час. Занадто швидке добирання і занадто повільне караються штрафними балами.

7.6. На виконання кожного завдання час чітко окреслений - 10 хвилин (за виключенням завдань на вправність). За 2 хвилини до його завершення команду про це інформують. Коли час на виконання завдання сплинув команда за знаком судді залишає місце конкурсного завдання незалежно від запланованих подальших рятувальних маніпуляцій.

7.7. Відлік часу починається за командою судді "час-старт" після прибуття на місце події. Судді надають інформацію тільки після чіткого прохання учасників команди. Питання можуть стосуватися виключно реалізації завдання.

7.8. Усі інвазивні маніпуляції виконуються на манекенах або імітуються на волонтерах, що знаходяться на місці завдання.

7.9. Команди зобов'язані виконувати розпорядження суддів.

7.10. Кожне завдання оцінюється за відповідною картою оцінювання.

7.11. Кінцевий результат (місце у турнірній таблиці) визначається після сумування балів всіх учасників та віднімання штрафних балів. У підведенні підсумків конкурсу: аналізі протоколів, які надходять від суддів, підрахунку кінцевої суми балів кожної команди і визначення її місця в турнірній таблиці можуть брати участь спостерігачі від команд-учасниць.

7.12. Апеляцію щодо рішення суддів можна подавати протягом години після оголошення результатів.

7.13. Додаткова інформація для учасників, яка стосується змагань, подається у письмовій формі в ході змагань.

7.14. У суперечливих та сумнівних ситуаціях рішення буде приймати комітет апеляційних суддів.

7.15. На місці виконання завдання (на визначеній території) можуть знаходитися виключно учасники змагань, судді та особи, що допущені організаторами. Заборонено перебування представників бригад-учасниць, які в цей момент не виконують конкурсних завдань у місцях їх проведення, під час виконання таких завдань іншими бригадами.

7.16. Дискваліфікація бригади-учасника наступає у наступних випадках:

знаходження одного з працівників бригади-учасника в стані алкогольного/наркотичного сп'яніння під час проведення змагань;

не виконання розпорядження судді під час проведення конкурсного завдання;

не прибуття на місце конкурсу чи запізнення пізніше ніж на 5 хв. без наявних об'єктивних причин;

порушення під час проведення Чемпіонату кримінального кодексу України;

використання під час Чемпіонату інформації про конкурсні завдання, отриманих випадково чи навмисно.

7.17. Дискваліфіковані бригади-учасники не одержують сертифікатів учасників та підтвердження відрядження.

7.18. Подання про дискваліфікацію команди здійснюється в письмовому вигляді відповідальним суддею, відповідно до встановленого зразку; при цьому команда чи її представник повідомляється, щодо можливої дискваліфікації. Рішення про дискваліфікацію команди приймається судейською колегією не пізніше 1 години після отримання подання. При розгляді питання щодо дискваліфікації, може бути присутній представник команди, по відношенню до якої виноситься відповідне рішення. Рішення судейської колегії не підлягає оскарженню.

7.19. Супроводжуючі особи:

кожен екіпаж може супроводжувати лише одна особа;

забороняється перебування супроводжуючої особи у автомобілі бригади-учасника при виконанні завдання;

організатори забезпечують супроводжуючим особам проживання, харчування та участь у масових заходах в разі попередньої оплати їх участі у змаганнях;

у випадку великої кількості супроводжуючих осіб організатори залишають за собою право обмежувати кількість таких осіб стосовно кожної бригади-учасника;

супроводжуюча особа не може перебувати нелегально на місці розташування учасників змагань;

супроводжуюча особа не може допомагати екіпажу в перенесенні обладнання на місце виконання завдання;

під час виконання завдання супроводжуюча особа повинна знаходиться поза зоною виконання завдання;

під час виконання завдання супроводжуюча особа не може в жодній формі контактувати з бригадою-учасником, яку супроводжує;

допускаться використання фотоапарату чи відеокамери супроводжуючою особою за умови попереднього дозволу з боку організаторів. Особа, яка проводить відео чи фотоспостереження повинна знаходитися у місці, визначеному суддями. Зареєстрований відеозапис чи фотодокумент не може бути підставою до зміни рішення суддів;

у випадку невиконання вищезазначених пунктів екіпаж буде покараний шляхом нарахування штрафних балів або дискваліфікацією.

 

 

Директор Департаменту

реформ та розвитку

медичної допомоги М.К. Хобзей

 

 



logo on blue
ТОВ "Професійні видання Східна Європа" Екстрена медицина: від науки до практики
emergency.in.ua © 2012 - 2019. Всі права захищені
Яндекс.Метрика
vk
facebook

 

Joomla inotur